Tálas Áron, a fiatal magyar zenészgeneráció európai mércével mérve is kiemelkedő zongoristája azon kevés kivételek egyike, akik mélyen a tradíciókban gyökerező zenét írnak és játszanak. Kvalitásaiknak köszönhetően mégis helyet kap a BMC Records elsősorban modern produkciókat felvonultató katalógusában. Tálas második triólemezén groove-os, melódiákkal és érzelmekkel teli számok képviselik a hagyományos jazz-zongoratriók világának színe-javát.

Tálas Áron zongorista, dobos, sőt, ha kell, énekes és basszusgitáros egy személyben. Érzelmes, áradó líraiságtól sem mentes komponista, akinek jól állnak a könnyűzenére hajazó, táncolható ütemek és az elektronikus hangszínek, de aki időről időre népzenei elemeket, klasszikus zenei inspirációkat vagy rockzenei idézeteket is belecsempész szerzeményeibe. Új albuma mintha egyesítené a BMC Recordsnál megjelent első, Little Beggar című triólemezének, illetve két szólóalbumának jegyeit: groove-os témák és dalszerű kompozíciók kerülnek egymás mellé.
A New Questions, Old Answers cím is jelzi, hogy Tálas ezúttal sem szakít az elődökkel. Brian Blade, Roy Hargrove, Joshua Redman, Brad Mehldau, Red Hot Chilli Peppers, Erik Satie, kárpát-medencei dallamok – ez a felsorolás csak a felszíne annak a feneketlen kútnak, amelyből Tálas inspirációt merít. A lemezen azonban nem az említett művészek hangját halljuk, hanem Tálas Áront, az ő hamisítatlan derűjét, csibészes humorát és optimizmusát, ami még a melankólián is átsugárzik. Sőt, három hasonló kvalitású zenész és jó barát együttrezgésének is fültanúi lehetünk.
Csízi László – a magyar jazz egyik legkeresettebb ütőse, a Modern Art Orchestra, a Subtones és még megannyi, különböző stílusú formáció tagja – már Áron első zenekarának, a Hybrid triónak is tagja volt. Tóth István pedig – aki gitárosként és bőgősként is jegyzett tagja a magyar jazzszcénának – a Zeneakadémián volt Áron osztálytársa, és hozzá hasonlóan bekerült a bázeli Focusyear programba.