Tálas Áron, a fiatal magyar zenészgeneráció európai mércével mérve is kiemelkedő zongoristája azon kevés kivételek egyike, akik mélyen a tradíciókban gyökerező zenét írnak és játszanak. Kvalitásaiknak köszönhetően mégis helyet kap a BMC Records elsősorban modern produkciókat felvonultató katalógusában. Tálas második triólemezén groove-os, melódiákkal és érzelmekkel teli számok képviselik a hagyományos jazz-zongoratriók világának színe-javát.

Tálas Áron zongorista, dobos, sőt, ha kell, énekes és basszusgitáros egy személyben. Érzelmes, áradó líraiságtól sem mentes komponista, akinek jól állnak a könnyűzenére hajazó, táncolható ütemek és az elektronikus hangszínek, de aki időről időre népzenei elemeket, klasszikus zenei inspirációkat vagy rockzenei idézeteket is belecsempész szerzeményeibe. Új albuma mintha egyesítené a BMC Recordsnál megjelent első, Little Beggar című triólemezének, illetve két szólóalbumának jegyeit: groove-os témák és dalszerű kompozíciók kerülnek egymás mellé.

New Questions, Old Answers cím is jelzi, hogy Tálas ezúttal sem szakít az elődökkel. Brian Blade, Roy Hargrove, Joshua Redman, Brad Mehldau, Red Hot Chilli Peppers, Erik Satie, kárpát-medencei dallamok – ez a felsorolás csak a felszíne annak a feneketlen kútnak, amelyből Tálas inspirációt merít. A lemezen azonban nem az említett művészek hangját halljuk, hanem Tálas Áront, az ő hamisítatlan derűjét, csibészes humorát és optimizmusát, ami még a melankólián is átsugárzik. Sőt, három hasonló kvalitású zenész és jó barát együttrezgésének is fültanúi lehetünk.

Csízi László – a magyar jazz egyik legkeresettebb ütőse, a Modern Art Orchestra, a Subtones és még megannyi, különböző stílusú formáció tagja – már Áron első zenekarának, a Hybrid triónak is tagja volt. Tóth István pedig – aki gitárosként és bőgősként is jegyzett tagja a magyar jazzszcénának – a Zeneakadémián volt Áron osztálytársa, és hozzá hasonlóan bekerült a bázeli Focusyear programba.