Fantasy Records

Warren Haynest a bluesgitárosok kategóriájába sorolják, ám az ő tevékenysége és tudása jóval szélesebb műfaji besorolást igényel. Nyilvánvaló, elsőrangúan játssza a bluest, saját bandájában a Gov’t Mule-ban viszont sokfelé kalandozik. A hosszú improvizatív dalok nagyszerű hangszeres részekkel töltöttek, melyben a funk és a jazz elemei is megférnek, de ha arról van szó, a southern rock dallamos elemei kemény hardrockos alapokkal is beleférnek repertoárba. Ezen felül kiválóan ért ahhoz is, ha valamelyik nagynevű pályatárs szerzeményeit kell újra értelmezni. Gondoljunk a Mule Pink Floyd (’Dark Side Of The Mule’ 2014) vagy Rolling Stones cover albumaira (’Stone Side Of The Mule’ 2015)!

Nos, az új LP is hasonló sokszínűséget mutat. Hallunk southern rock-nótákat szentimentális dallamokkal, bluesfutamokat, rockosabb döngöléseket, funkos ritmusokat. Warren Haynes valamennyit győzi fantáziával, nem hallható visszaesés a színvonalban. Nem hagyja ki a jamelős témákat sem, két szerzemény is a tíz perc közelében van, nem bír leállni egyikben sem, és van energiája, invenciója kitölteni a hosszú műsoridőt. Ilyenkor jön be a képbe a Mule, számomra ez a két felvétel végez az élen. Warren Haynes improvizációs készségei nem ismernek határokat. A Lies Lies Lies és a Hall Of The Future Saints (Bocs, lesznek ilyenek a jövőben? Ez csak egy költői kérdés tőlem.) ilyen szerzemények – virtuóz, gördülékeny felvételek. Az elsőben funkos-jazzes a ritmus és a téma, remek a billentyűs futam is, jó párost alkot a gitárfantáziával. A másodikban Derek Trucks is besegít, vibrál a két gitáros zseni játéka, ezt alaposan begyakorolhatták az Allmann Brothers Bandben is, amikor együtt játszottak az évek során. Derek Trucks a bluesgitárosok fiatalabb generációjához tartozik, ő korunk talán legnagyobbja a slide gitáron. De nem csak a rögtönzések, a témaváltások is az előadó zsenialításáról adnak tanúbizonyságot.

A rövidebb szerzeményekben is remek improvizációkat hallunk, ezeknél bukkannak elő a southern rock elemei, a kissé édeskés dallamok rockos alapokkal. Végül három dalban halljuk Derek Trucks játékát, mert az indító nótában a These Changesben is penget, ami egy lágyabb nyugis felvétel alapjaiban, de a gitárpáros rendesen felpörgeti ezt is a hangszerpárbajjal. A Real Real Love is egy csendesebb dal, ebben Trucks slide gitárjátéka jobban előtérbe kerül.

Sok gitáros kollégájával ellentétben Warren Haynes remek énekes is, hiszen az album vokális részei is nagyon gondosan kidolgozottak. Éneke, ha kell, erőteljes, érzelmes és mindig nagyon tiszta, ugyanakkor jó dinamikai váltásokkal is teletűzdelt.

A dalszövegek üzenetei nem szállnak a sztratoszférában, nem közvetítenek metafizikus gondolatokat. Az élet rohanásáról, gyorsan változó világról, elmúlt szerelemről, reményről, számvetésről hallhatunk gondolatokat. Hősünk nem akarja birtokolni a bölcsek kövét, nem tetszeleg a rockpróféta szerepében, közérthető gondolatit osztja meg hallgatóságával.

Hetven perc dallamos rockzene az Újvilágból, mindez élvezetes jameléssel vegyítve, ahova a nem kevésbé híres pályatárs, Derek Trucks is beszáll. Nincsenek szirupos slágerek, giccsbe hajló dalszövegek, túljátszott improvizációk. Sokféle stílus keveredik, jó arányban adagolva, mindez egységes hangzással, alkotója stílusával határozottan rányomja a bélyegét az albumra. A végeredmény önmagáért beszél.

Dallista és közreműködők:

  1. These Changes (Derek Trucks)
    2.  Go Down Swinging
    3.  You Ain’t Above Me
    4.  This Life As We Know It
    5.  Day of Reckoning 
    (Lukas Nelson, Jamey Johnson)
    6.  Real, Real Love 
    (Derek Trucks)
    7.  Lies, Lies, Lies > Monkey Dance > Lies, Lies, Lies
    8.  From Here On Out
    9.  Till The Sun Comes Shining Through
    10.  Terrified
    11.  Hall of Future Saints 
    (Derek Trucks)

Zenészek:

Warren Haynes – gitár, ének

Kevin Scott – basszusgitár

John Medesky billentyűsök

Terence Higgins – dob

Saundra Williams – vokál