A 78 esztendős bostoni születésű Tony Levin, aki életrajza szerint megszámlálhatatlan rocklegenda felvételein basszusgitározott, egy friss interjúban elmondta, mi volt a legfontosabb zenei projekt az életében.

Tony Levin basszusgitáros-legenda felidézte, amikor 1976-ban a stúdióban először találkozott Peter Gabriellel. Az énekes az első szólóalbumát készítette.

A muzsikus így emlékezett a stúdióban eltöltött időkre, mely döntő hatást gyakorolt karrierjére: „Peter épp, hogy elhagyta a Genesist, akkor nem ismertem sem őt, sem a bandáját. Szerencsés találkozás volt ez, hiszen a mai napig barátok és kollégák vagyunk. A felvételeken az egyik gitáros Robert Fripp volt, a King Crimson alapítója, szóval, ez egy nagyon jelentős mozzanat, hiszen két ilyen zenésszel játszhattam ugyanabban az időben. Eszméletlen felállás jött össze. Engem Bob Ezrin producer vitt oda és ugyanazt a ritmusszekciót hozta össze, mint megelőzőleg Alice Cooper vagy Lou Reed lemezein.”

Hogy látta Tony Levin Peter Gabrielt? Íme, a válasz: „Teljesen más, mint akikkel előtte találkoztam, a zenéje totál eltért a Genesis stílusától. Akkor is meglepett és elbűvölt volna, ha korábban megkaptam volna, mit kell játszanom. Stílusa teljesen különbözött mindentől. Peter fiatal volt, energikus és jó megjelenésű, nem sokkal később turnéra indultunk és megismertem egy másik arcát is. Nem azt mondom, hogy félénk, de csendes, finom és udvarias ember. Aztán felmentünk a színpadra, azonnal lerántotta a leplet Rael-ről, a Genesisből hozott figuráról (Rael a központi figurája a Genesis ’The Lamb Lies Down On Broadway’ című 1974-es konceptalbumának. Ez a lemez volt Gabriel búcsúja a zenekartól – a szerk.). Olyan volt, mint egy zabolázhatatlan ifjú lókötő. Én meg csak kapkodtam a fejem: Mi történik?”

Tony Levin ugyanebben az interjúban megemlíti, hogy 1987-ben, miután közreműködött a Pink Floyd ’A Momentary Lapse Of Reason’ albumának felvételein, felajánlották neki, hogy turnézzon velük, de elvetette a lehetőséget, mert akkor is Peter Gabriellel játszott.