2025. november 15-én az Audiophile Szalon meghívására Budapestre érkezett Leslie Mandoki, aki a 24. HIFI Show kiállításon a Mandoki Soulmates A Memory Of Our Future című dupla lemezét mutatta be. A tavaly megjelent fúziós jazz / progresszív rock albumot az Egyesült Államokban, Európában és Ázsiában egyaránt nagy elismeréssel fogadták. A felvételt a kritikusok időtálló alkotásként aposztrofálták, amely hidat képez kultúrák és generációk között.

Leslie Mandoki a Crowne Plaza Budapest Hotel egybenyitott Gold és Silver termében mutatta be a többszörösen kitüntetett, díjnyertes albumát, zsúfolt teltház, válogatott szakmai közönség előtt. A rangos kiállítás díszvendégét Soltész Rezső, a HIFI Show alapítója és főszervezője méltatta, majd konferálta fel.
Mándoki László beszédét időről-időre zenés bejátszások illusztrálták, mely dalok a teljesen analóg módon rögzített, vágott és préselt dupla nagylemezről szólaltak meg. A technikai hátteret pedig az Audiophile Szalon által forgalmazott csúcskategóriás Sonus Faber és McIntosh rendszerek adták, pompás hangzással. Ennek megfelelően sokan a padlón keresgélték az állkapcsukat, pedig már jól ismerték A Memory Of Our Future anyagát.
Kérdésünkre a világhírű dalszerző, zenész, producer elmondta, hogy tapasztalatai szerint nincs érdemi különbség a világ különböző Hi-Fi és High End kiállítása között. Zeneőrültekről van szó, akik imádják a zenét, nemcsak tartalmilag, hanem a „kézműves részét” is nagyon tisztelik.

A Memory Of Our Future fogadtatásával kapcsolatban elmesélte, hogy mikor kész lettek a lemez anyagával, elvitték New Yorkba a lemezcégük főnökének. Majd miután megmutatták, a cég főembere azt reagálta rá, hogy: „Mándoki, te keresed a karriered végét. Túl nehéz, túl politikus, túl intellektuális, túl emocionális és valamilyen szinten túl emberi. És, hogy mindenféle digitális utómunkálatot kizártál, csak az az ősereje van a zenének, ahogy a stúdióban játszotok, a rockzenének ez az alaphangulata. A mai digitális világban minden rövid, erre több tízperces dalt csináltál. Te meg vagy őrülve!”
Aztán, amikor később Leslie ott állt New Yorkban a Times Square-en és telefonálás közben nézte a reklámokat, majd feltűnt a Rolling Stone magazin értékelése, hogy az új album „a modern times masterpiece”, vagyis egy modernkori mestermű, akkor már érezte, hogy helyén van a dolog. Majd az American Rock and Roll Hall of Fame volt számára a legnagyobb elismerés.
A rajongók visszajelzései alapján a Blood In The Water és a Devil’s Encyclopedia A Memory Of Our Future két legnépszerűbb dala, mert azokban nagyon tömören benne van minden. De sokan hallgatják örömmel a The Wanderer-t, melyet Mándoki a fiának és az édesapjának írt. Továbbá szintén sokan szeretik még a címadó szerzeményt, az Enigma Of Reason-t és a The Big Quit-et, mely utóbbit az amerikai rádiók is kedvelik.
A Memory Of Our Future két nagysikerű budapesti lemezbemutató koncertje kapcsán Leslie elmondta, hogy az anyag készen van, most végeztek 2024. augusztus 18-i, illetve az 2025. augusztus 21-i előadások keverésével. Viszont egyelőre még nem tudni pontosan, hogy végül milyen formátumban fog megjelenni a Szent István téren és a Szentháromság téren adott exkluzív nagykoncertek felvétele.
Mándoki a nap folyamán, a bemutatón, majd a sajtótájékoztatón is többször említette, hogy a magyarok ütötték ki az első téglát a berlini falból. Kérésünkre bővebben is kifejtette, hogy 1989. június 16-án hangzott el a Hősök terén az a mondat, hogy „ruszkik haza” és utána egy egész ország ezt nyomta, amire a németek azt mondták, hogy a magyarok meg vannak őrülve. Majd Magyarország megnyitotta a vasfüggönyt Ausztria felé, azért mondta Willy Brandt, az egykori német szövetségi kancellár, hogy a magyarok verték ki az első téglát a berlini falból. Ennek megfelelően a berlini fal leomlásának 30. évfordulóján a Mandoki Soulmates Bartók Bélát játszott Berlinben, mely előadáson jelen volt az egész német kormány. Leslie ezért érzi olyan fontosnak és magáénak azt a különleges történelmi momentumot.










